Drukarnia SMYK SC

Drukarnia SMYK SC - Skuteczna forma reklamy

Kalendarze ścienne jako skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży


Wiele firm pod koniec roku zastanawia się nad drukowaniem kalendarzy z własną grafiką. Oczywistym jest, że nie przy każdym rodzaju działalności jest to zasadne aczkolwiek ci którzy nie są zdecydowani powinni dogłębnie zapoznać się z korzyściami jakie niesie ze sobą drukowanie kalendarzy z indywidualną grafiką.

Nawiązując do tytułu warto zastanowić się w jaki sposób można wykorzystać różnego typu kalendarze do promocji firmy oraz wsparcia sprzedaży. Oczywiście aby takie kalendarze spełniały swoją funkcję należy najpierw dobrze przemyśleć zarówno projekt jak i rodzaj kalendarzy jakie chcemy wydrukować. Do wyboru mamy najczęściej kalendarze ścienne( jednodzielne, trójdzielne, jednoplanszowe oraz wieloplanszowe), na biurko (biurkowe stojące, piramidki, biuwary, planery) oraz kalendarzyki wizytówki. Jeżeli nie wiemy jak poszczególne kalendarze wyglądają należy poszukać szablonów na stronach internetowych drukarni.

Największym atutem takich kalendarzy jest to, że posiadają indywidualny nadruk, który drukarnia zaprojektuje zgodnie z naszymi wytycznymi. Dlatego należy dobrze wykorzystać pola jakie mamy do zadrukowania. Z pewnością na kalendarzach należy umieścić dobrze dopracowaną indywidualną grafikę tak aby przykuwała wzrok i nie męczyła oglądającego na dłuższą metę. Ważne aby nawiązywała w jakiś sposób do naszej firmy i prowadzonej przez nas działalności. Oczywiście należy także umieścić tam logo firmowe, nazwę firmy oraz nasze dane teleadresowe i www. Bardzo dobrym pomysłem jest zamieszczenie naszego motto albo sloganu reklamowego lub ewentualnie jakiś informacji dotyczących naszej oferty i zakresu działalności. W końcu kalendarz ma sprawić aby potencjalny klient zainteresował się naszą firmą i ofertą.

Następnie warto zastanowić się gdzie i do kogo takie kalendarze trafią. Z pewnością samo obdarowanie ciekawie zaprojektowanym kalendarzem potencjalnego, obecnego partnera biznesowego lub klienta jest wartością dodaną samą w sobie. Na pewno warto rozdać kalendarze ścienne – najlepiej jednoplanszowe do dużym formacie -  klientom i kooperantom, którzy posiadają biura gdzie przyjmowani są petenci – najlepiej biznesowi (aczkolwiek zależy to od specyfiki branży i tego do kogo ma być skierowana nasza oferta).Dobrym miejscem gdzie takie kalendarze mogą wisieć są różnego typu poczekalnie i miejsca gdzie mogą się opatrzeć. Natomiast kalendarze trójdzielne i kalendarze jednomodułowe są bardziej praktyczne do powieszenia w pomieszczeniach biurowych gdzie pracownicy często mają okazję z nich korzystać. Podobnie sytuacja wygląda jeżeli chodzi o planery i kalendarze biurkowe – w łatwy sposób możemy zrobić na nich  notatki oraz coś zaznaczyć. Natomiast kalendarzyki listkowe (wizytówkowe, kieszonkowe) są wersją o wiele bardziej ekonomiczną aczkolwiek nie mniej skuteczną. Z uwagi na dopasowanie formatu do kieszonek portfelowych oraz swoją użyteczność jako podręcznego kalendarzyka są bardzo pożądanym gadżetem.

Podsumowując należy dobrze przemyśleć budżet jakim dysponujemy oraz zastanowić się nad korzyściami jakie płyną z wydrukowania i rozdawania firmowych kalendarzy oraz uważnie wybrać drukarnię, która takie zlecenie zrealizuje.
Zespół SMYK s.c.

Kalendarz to najskuteczniejsze narzędzie marketingu

Reklama, która działa przez 365 dni w roku
W każdym dniu na jeden kalendarz wiszący na ścianie średnio spogląda 10 osób. Jest to 3650 potencjalnych klientów. Na 100 oglądających - 10 osób będzie zainteresowanych, a jedna kupi. Czyli na 3650 oglądających - 365 osób będzie zainteresowanych, a 36 kupi. ... a to tylko jeden kalendarz.
Średnia inwestycja w ładny i praktyczny kalendarz to ok. 7,00 zł. Czy pozyskany tą formą reklamy nowy klient zapłaci dodatkowe 0,20 zł. ... na to pytanie musisz już sam odpowiedzieć.

Odpowiedź na problemy, potrzeby lub pragnienia.
Każdy projekt kalendarza poprzedzamy analizą potrzeb naszego klienta. Podstawą jest zrozumienie komu nasz klient sprzedaje lub wykonuje usługę i jakie potrzeby ma grupa docelowa jego odbiorców.
Kolejnym naszym celem jest dobranie rodzaju kalendarza do ilości, rodzaju i formy treści i materiałów, które kalendarz winien zawierać oraz efektywne skonstruowanie reklamy. Celem nadrzędnym naszych kalendarzy i ich głównym zadaniem jest przekazanie treści będącej odpowiedzią na problemy, potrzeby lub pragnienia odbiorcy docelowego. Skuteczna realizacja tego celu powoduje podwyższenie sprzedaży naszego klienta, a co za tym idzie jego zadowolenie.

Przekonanie niezdecydowanego w 30 sekund.
Średni czas w jakim odbiorca docelowy spogląda na kalendarz to 30 sekund. Naszym priorytetowym zadaniem w tym czasie jest przekazanie wartościowych informacji o produktach naszego klienta, określenie miejsca gdzie można te produkty znaleźć oraz poinformowanie o korzyściach wynikających ze skorzystania z tej a nie innej oferty.  Generalną zasadą, którą kierujemy się przy konstrukcji każdego projektu kalendarza jest przekazywanie najlepszego wrażenia o naszym kliencie, a co za tym idzie pozyskanie sympatii i zaufania jego klienta docelowego.,
Przesłaniem każdego naszego projektu jest pozytywne myślenie, radość życia, entuzjazm, celem wzbudzenie zaufania, a w konsekwencji poprawę nastroju i przychylniejsze spojrzenie na ofertę naszego klienta. Czyli… zwiększenie jego sprzedaży.




O firmie | Kalendarze 2018 | Teczki | Ulotki | Wizytówki | Torby | Plakaty | Polityka prywatności | Promocja | Linki | Kontakt